اهالی یک روستای گرفتار در سیل با کمک راننده لودر نجات پیدا کردند

دهیار فداکار

هشت عضو خانواده ای به طرز معجزه آسایی از سیلاب نجات پیدا کردند

ببینید | 240 دقیقه در انتظار معجزه رودبال

از زمانی که فهمیدن سیل در حال نزدیک شدن به آنها است فقط 2 دقیقه فرصت داشتند خود را نجات دهند و فقط 30 نفر از اعضای خانواده قوهستانی نجات پیدا کردند و 8 نفر دیگر گرفتار سیل شدند.
کد خبر: ۱۳۷۴۲۹۷

آنها به سختی خود را به تنه درختی در میان رودخانه رسانده و 240 دقیقه بالای آن ایستادند تا نیروهای امدادی سراغشان بیایند و آنها را نجات دهند.

مهدی قوهستانی در گفت و گو با جام جم به تشریح چهار ساعت دلهره و وحشتی که همراه مادر و شش عضو خانواده اش بالای تنه درخت تجربه کرده بودند ، پرداخت.

آن روز احتمال می دادید سیل بیاید؟

نه. هوا آفتابی و نسبت به روزهای قبل گرمتر بود. ما اهل خیر ماهفرخان هستیم و روز حادثه 38 نفر از فامیل به کنار رودخانه رودبال رفتیم. حجم آب کم بود و وسط رودخانه منطقه ای شبیه جزیره درست شده بود که آنجا اتراق کردیم. بچه ها داخل رودخانه آب تنی می کردند و همه چیز آروم بود . کسی فکر نمی کرد سیل بیاید.

چطور از سیل با خبر شدید؟

حدود ساعت شش عصر بود که مردی خودش را به کنار رودخانه رساند و در حالی که سراسیمه بود ،فریاد می زد ؛« سیل داره میاد، فرار کنید» از زمانی که او هشدار داد تا وقتی سیل به ما رسید حدود دو دقیقه زمان داشتیم.

حرفش را باور کردید؟

شرایطش طوری نبود که به او شک کنیم سراسیمه و نگران بود. التماس می کرد از رودخانه بیرون بیایید.

شما چه کردید؟

همانطور که گفتم ما 38 نفر بودیم که حدود 30 نفر را توانستیم به کناره رودخانه برسانیم. آنجا باغی بود که افراد حاضر در کنار رودخانه حفاظ آن را بریده و وارد آنجا شدند. هشت نفر مانده بودیم که ناگهان سیل را در چند متری خود دیدیم. تنه درختی حدود دو متری در وسط آب بود که خود را به آن رسانده و بالای آن ایستادیم.

همه مرد بودید؟

نه . سه نفر مرد همراه یک دختر 5 ساله و چهار زن دیگر بالای درخت گرفتار شده بودیم. حجم آب در مدت کوتاهی به ارتفاع حدود دو متری رسید و پایمان در آب بود. هیچ امیدی برای زنده ماندن نداشتیم . باور کنید حالا که به آن شرایط فکر می کنم، زنده ماندمان یک معجزه بود. در دو ساعت اول وقوع سیل هیچ امدادگری نمی توانست به ما نزدیک شود و تنها راه نجاتمان استفاده از بالگرد بود.حجم بالایی از آب همراه گل و لای و چوب به سمت پایین حرکت می کرد و اگر در آن می افتادی هیچ راه برگشتی نداشتی.

در فیلم های منتشر شده از حادثه خودروها و افرادی در آب دیده می شوند، شما هم با این صحنه ها رو به رو شدید؟

ببینید ما بالا دست رود خانه بودیم و اغلب افرادی که قربانی سیل شدند در پائین دست بودند که دیر متوجه شدند. اگر آن جوان فداکار نبود شاید ما هم زنده نمی ماندیم. فقط در این مدت پیرمردی و دو کودک را دیدیم که در رودخانه افتاده بودند که با کمک افرادی که کنار رودخانه بودند نجات پیدا کردند. افرادی هم به کنار رودخانه آمده و نشانی گمشده شان را می دادند و از ما می پرسیدند او را دیده ایم یا نه.

چه مدت در آن وضعیت بودید؟

چهار ساعت.

چطور نجات پیدا کردید؟

وقتی حجم آب کمتر شد، امدادگران سراغمان آمد و با طناب کشی ما را از آنجا به کنار رودخانه انتقال دادند.

تعداد بازدید : 154
تعداد بازدید : 135
تعداد بازدید : 113

 

گروه حوادث روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها